Finzoom.ro
»
Finantare
»
Viata fara datorii
»
raspunsul bancii la o solicitare de rambursare anticipata
Nivel: CMS users
Grupuri: Registered
Intrat: 31.01.2017(UTC) Postari: 3 Locatia: bucuresti Multumiri: 1 times
|
am solicitat bancii la care am un credit ipotecar cu dobinda variabila efectuarea unei rambursari anticipate partiale. am solicitat ca rambursarea anticipata sa se efectueze cu reducerea perioadei de creditare. sunt deja in a treia zi de la solicitare si inca nu am primit un raspuns de la banca. am vorbit la banca si mi s-a spus ca pentru rambursare anticipata cu reducerea perioadei trebuie intocmit act aditional si ca mai dureaza. prin nereducerea valorii creditului corepunzatoare valorii rambursarii, mi se aplica o dobinda nejustificata pentru fiecare zi care trece de la data solicitarii. am rugaminte pentru sprijin! din punctul meu de vedere acest comportament al bancii este abuziv. care este baza legala care ar trebui invocata pentru astfel de situatii? am citit legea 288/2010 in care se specifica faptul ca am dreptul la rambursari anticipate, scrie si in contract ca am acest drept, dar nu este specificat nicaieri ca banca trebuie sa proceseze imediat cererea mea de rambursare anticipata, astfel incat sa nu fiu incarcat cu dobinzi nejustificate. multumesc
|
|
|
|
Nivel: Member
Grupuri: Registered
Intrat: 24.11.2016(UTC) Postari: 21 Locatia: Bucuresti Multumiri: 2 ori A fost multumit de: 1 -ori in postarea 1
|
In OUG52 / 2016 privind creditele ipotecare se mentioneaza la Art. 26. ca in contractul de credit trebuie scris clar si concis atat faptul ca are dreptul consumatorul la rambursare anticipata, cat si care este procedura de rambursare anticipata. Insa prevederile acestei ordonante nu se aplica retroactiv si cum dvs nu aveti un termen clar trecut in contract, de operare a cererii de rambursare, ar trebui in mod normal sa se opereze rambursarea anticipata la data inregistrarii cererii dvs (fiindca da, pentru fiecare zi care trece se calculeaza dobanda). Puteti depune o sesizare la banca (cu numar de inregistrare) in care solicitati im mod expres acest lucru. Daca banca nu tine cont de ea (nu va raspunde la sesizare, sau nu calculeaza rambursarea cu data de inregistrare a cererii) va puteti adresa, complet gratuit, CSALB (Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar) la numar de tel. 021 9494 sau pe mail office@csalb.ro. Pe mail le puteti trimite toate informatiile (inclusiv cererea, sesizarea), iar solutionarea cu banca se poate face si exclusiv online. Mai multe detalii privind activitatea CSALB puteti gasi si pe FinZoom.ro: http://www.finzoom.ro/articole/sfaturi/afla-cum-poti-rezolv~12f4489c3f794eccb9d33d174a0210a0/ Mult succes
|
1 utilizator i-a multumit lui Irina Chitu pentru acest subiect util.
|
|
|
Nivel: CMS users
Grupuri: Registered
Intrat: 31.01.2017(UTC) Postari: 3 Locatia: bucuresti Multumiri: 1 times
|
Initial postat de: Irina Chitu In OUG52 / 2016 privind creditele ipotecare se mentioneaza la Art. 26. ca in contractul de credit trebuie scris clar si concis atat faptul ca are dreptul consumatorul la rambursare anticipata, cat si care este procedura de rambursare anticipata. Insa prevederile acestei ordonante nu se aplica retroactiv si cum dvs nu aveti un termen clar trecut in contract, de operare a cererii de rambursare, ar trebui in mod normal sa se opereze rambursarea anticipata la data inregistrarii cererii dvs (fiindca da, pentru fiecare zi care trece se calculeaza dobanda). Puteti depune o sesizare la banca (cu numar de inregistrare) in care solicitati im mod expres acest lucru. Daca banca nu tine cont de ea (nu va raspunde la sesizare, sau nu calculeaza rambursarea cu data de inregistrare a cererii) va puteti adresa, complet gratuit, CSALB (Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar) la numar de tel. 021 9494 sau pe mail office@csalb.ro. Pe mail le puteti trimite toate informatiile (inclusiv cererea, sesizarea), iar solutionarea cu banca se poate face si exclusiv online. Mai multe detalii privind activitatea CSALB puteti gasi si pe FinZoom.ro: http://www.finzoom.ro/articole/sfaturi/afla-cum-poti-rezolv~12f4489c3f794eccb9d33d174a0210a0/ Mult succes va multumesc frumos pentru raspuns!
|
|
|
|
Nivel: CMS users
Grupuri: Registered
Intrat: 17.02.2017(UTC) Postari: 4 Locatia: Bucuresti
|
Cu privire la termenul de solutionare al solicitarilor de rambursare anticipata, OUG 52/2016 prevede urmatoarele: "Art. 44. - (1) In situatia in care un consumator urmareste sa-si indeplineasca obligatiile in temeiul unui contract de credit inainte ca acesta sa inceteze de drept, creditorul furnizeaza consumatorului fara intarziere, dupa primirea solicitarii, pe hartie sau pe alt suport durabil, informatiile necesare pentru analizarea optiunii respective. (2) Aceste informatii cuprind cel putin cuantificarea implicatiilor pe care le are pentru consumator indeplinirea obligatiilor inainte de expirarea contractului de credit si o evidentiere clara a oricaror ipoteze utilizate."In acest sens, OUG 52/2016, permite fiecarei institutii financiare sa reglementeze, in cuprinsul contractelor de credit, termenele si conditiile in care vor fi solutionate solicitarile clientilor: "Art. 26. - (1) Contractul de credit specifica in mod clar si concis urmatoarele: r) dreptul de rambursare anticipata si procedura de rambursare anticipata;"In cazul CEC BANK SA, acest termen este reglementat in contractul de credit destinat persoanelor fizice, astfel: Rambursarea anticipata se efectueaza numai in baza cererii scrise a IMPRUMUTATULUI. Inregistrarea contabila a rambursarii anticipate se efectueaza cel mai tarziu in cea de a doua zi lucratoare de la data alimentarii contului curent, daca alimentarea s-a facut la unitatea teritoriala unde se afla creditul in derulare, sau cel mai tarziu in cea de a treia zi lucratoare, daca alimentarea contului curent s-a facut la o alta unitate teritoriala a Bancii, cu sumele reprezentand rambursarea anticipata conform cererii scrise a acestuia. Modificat de catre utilizator marți, 21 februarie 2017 11:06:42(UTC)
| Motiv: Nespecificat
|
|
|
|
Nivel: CMS users
Grupuri: Registered
Intrat: 31.01.2017(UTC) Postari: 3 Locatia: bucuresti Multumiri: 1 times
|
cred ca ati sesizat f bine esenta impusa de legiuitor la rambursarea anticipata: "creditorul furnizeaza consumatorului fara intarziere, dupa primirea solicitarii, pe hartie sau pe alt suport durabil, informatiile necesare pentru analizarea optiunii respective."
iar in lipsa unei definitii mai clare a sintagmei "fara intarziere", un raspuns de 24 de ore sau, respectiv de 48 orecu explicatii, este un raspuns just si rezonabil al creditorului in cazul rambursarii anticipate.
|
|
|
|
Finzoom.ro
»
Finantare
»
Viata fara datorii
»
raspunsul bancii la o solicitare de rambursare anticipata
Salt la forum
Legenda si permisiuni de acces...
Nu poti posta subiecte noi in acest forum.
Nu poti raspunde la subiecte in acest forum.
Nu iti poti sterge postarile din acest forum.
Nu iti poti edita postarile din acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota la sondaje in acest forum.
Acesta pagina a fost generata in 0.077 secunde.